دکتر طب سوزنی چگونه بیماری را درمان میکند؟

حتما بارها در سریال ها و فیلم های کره ای پزشکانی را در حال فرو کردن سوزن به بدن دیگران دیده اید! طب سوزنی نوعی درمان است که در آن دکتر طب سوزنی، سوزن هایی نازک را در نقاط مختلف بدن فرو میکند. این سوزن ها با اهداف مختلف، در نقاط مختلف و با اعماق متفاوت وارد بدن میشوند. بسیاری از بیماری ها با کمک طب سوزنی درمان میشوند و یا از شدت آنها کاسته میشود.

اما کارایی دقیق طب سوزنی چیست؟ به طور کلی دکتر طب سوزنی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها، از این نوع درمان کمک میگیرد. اما به طور کلی معلوم نیست که چرا فرو کردن سوزن در بدن باعث درمان بیماری ها میشود. برخی معتقدند که اینکار با متعادل کردن انرژی بدن بیماری ها را درمان میکند. برخی نیز میگویند اینکار روی اعصاب و نورون های حسی تاثیر گذاشته و باعث درمان میشود. در این مقاله به طور کامل با طب سوزنی، مراقبت های پس از طب سوزنی، نحوه عملکرد طب سوزنی و… آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

 

دکتر طب سوزنی

طب سوزنی چیست

طب سوزنی چیست؟

در فرآیند طب سوزنی، دکتر متخصص سوزن هایی بسیار نازک در قسمت های مختلف بدن فرو میکند. این کار با هدف تحریک اعصاب حسی در عضلات و پوست توسط متخصص طب سوزنی انجام میگیرد. ریشه و تاریخچه طب سوزنی به چین برمیگردد و چینی ها اولین کسانی بودند که از طب سوزنی استفاده کردند. در حال حاضر این نوع از درمان در سرتاسر جهان رایج است.

سوزن هایی که دکتر استفاده میکند معمولا بین 0.2 تا 0.6 قطر دارند که بسیار نازک و ظریف هستند. ارتفاع آنها نیز بسته به اینکه سوزن چقدر باید در بدن فرو رود، متفاوت است. برخی 1 سانتی متر و برخی 10 سانتی متر ارتفاع دارند. در ادامه با اینکه طب سوزنی چگونه کار میکند آشنا میشوید.

دکتر طب سوزنی، چگونه بیماری را درمان میکند؟

طب سوزنی باستانی معتقد است زمانی که تعادل نیروهای حیاتی و انرژی بدن به هم میخورد، انسان دچار بیماری میشود و باید به دکتر طب سوزنی مراجعه کند. طبق اعتقاد متخصصین طب سوزنی، جریان های انرژی در 361 نقطه از بدن قابل دسترسی هستند. با فرو کردن سوزن در این 361 نقطه مختلف، جریان انرژی به حالت تعادل برگشته و بیماری درمان میشود.

طب تحقیقاتی که انجام شده فرو کردن سوزن در نقاط طب سوزنی، باعث تحریک فعالیت نورون های حسی میشود و در واقع به آنها یک شوک جدید وارد میکند. دکتر با تحریک این نقاط توسط سوزن، جریان خون در قسمت های خاصی از بدن را به شدت افزایش میدهد. همچنین باعث ایجاد تغییراتی در پردازش درد در سیستم عصبی مرکزی شده و بدین طریق درد را کاهش میدهد. اما با تمام تحقیقات و تفاسیر، مکانیزم عمل طب سوزنی به طور دقیق مشخص نمیباشد.

 

متخصص طب سوزنی

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان میکند؟

طبق تحقیقات انجام گرفته، طب سوزنی تاثیر زیادی بر کاهش درد دارد. مثلا اثرات طب سوزنی برای پادرد، سر درد، دردهای عضلانی و… به اثبات رسیده است. طب سوزنی به تنهایی و یا به عنوان درمان مکمل میتواند بیماری هایی مانند درد شدید دندان، درمان اعتیاد، درمان حالت تهوع و بدحالی بعد از شیمی درمانی، میگرن، درد پا، آرتروز، کمر درد، آسم و حتی ناتوانی های حرکتی بعد از سکته مغزی را درمان کند. در مواردی طب سوزنی برای لاغری و بهبود شرایط افراد دارای لکنت نیز انجام میگیرد.

آیا طب سوزنی درد دارد؟

متخصصین طب سوزنی از سوزن هایی استفاده میکنند که بسیار نازک هستند. قطر این سوزن ها در حد قطر موی انسان میباشند. زمانی که این سوزن ها را در بدن بیمار فرو میکنند معمولا هیچ دردی را حس نمیکنند و یا درد آن بسیار کم است. بسیاری از افراد پس از انجام طب سوزنی انرژی و آرامش زیادی را در بدن حس میکنند. به طور کلی درد طب سوزنی به قدری کم است که میتوان از آن چشم پوشی کرد و یک درد موقت قابل تحمل دارد.

بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

متخصص طب سوزنی شما انجام برخی از کارها را بعد از اتمام این درمان ممنوع میکند. بعد از انجام طب سوزنی نباید فعالیت شدید بدنی انجام دهید. از آنجایی که انرژی بدن شما بازیابی شده است، ماهیچه ها شل شده و انجام فعالیت بدنی در این حالت توصیه نمیشود. اگر اصرار بر انجام ورزش دارید، ورزشی را انجام دهید که باعث عرق زیاد و یا تنگی نفس شما نشود.

از جمله دیگر فعالیت هایی که به توصیه دکتر نباید انجام دهید ماساژ دادن است. به طورکلی نباید به بخش های مختلف بدن نیرو و فشار جدیدی وارد کنید. مورد دیگر استفاده از سونا است که ممکن است متعادل سازی انرژی در طب سوزنی را خنثی کند. همچنین اگر بعد از طب سوزنی احساس درد میکنید به هیچ وجه نباید در محل مورد نظر یخ قرار دهید. چراکه طب سوزنی باعث افزایش جریان خون در بدن میشود. در صورتیکه از یخ استفاده شود، جریان خون کند شده و اثر طب سوزنی را کاهش میدهد.

 

دکتر طب سوزنی اصفهان

متخصص طب سوزنی

صحبت با متخصص طب سوزنی

قبل از انجام این نوع از درمان، با دکتر خود مشورت کنید. طب سوزنی برای همه افراد مناسب نیست و برخی نباید از آن استفاده کنند. اگر در معرض عفونت، مشکلات پوستی و بارداری هستید و یا در بدن خود پروتز دارید قبل از انجام حتما با دکتر صحبت کنید. همچنین متخصصی را برای این کار انتخاب نمایید که مجوزهای لازم را داشته باشد. برخی افراد کلاهبردار با ادعای درمان بیماری با این روش ، پول های کلانی به جیب میزنند بدون اینکه بیماری فرد را درمان کرده باشند.

نکته دیگر این است که قبل از شروع درمان، از متخصص طب سوزنی در مورد هزینه های درمان و تعداد جلساتی که باید انجام دهید سوال بپرسید و سپس با اطمینان و حداکثر اطلاعات درمان خود را شروع کنید. طب سوزنی یک روش درمان قدیمی و کاربردی است که افراد زیادی در سرتاسر جهان از آن کمک میگیرند. اگر قصد انجام این درمان را دارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و با چشمانی باز درمان را شروع کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید