کاربرد طب سوزنی برای اعصاب

طب سوزنی یکی از درمان های موثر برای انواع امراض و بیماری ها است. در این بین طب سوزنی برای اعصاب از جایگاه خاصی برخوردار می باشد. با توجه به پیشرفت های چشمگیر پزشکی مدرن، اما شاهد افزایش سرسام آور بیماری های عصبی در جامعه هستیم.

طب سوزنی برای اعصاب

یک تکنیک مدرن از طب سوزنی سنتی چینی است که با ادغام روش های این طب به درمان اختلالات عصبی کمک می کند. این درمان بدون درد باعث ترشح مواد شیمیایی تسکین دهنده درد، بهبود جریان خون و بهبودی طبیعی می شود.

طب سوزنی برای اعصاب با ترشح اندورفین باعث تسکین درد و تغییر واکنش بدن به درد می شود. اعتقاد پزشکان بر این است که مجموعه ای از تکنیک های طب سوزنی مسیرهایی را در مغز فعال می کند. این مسیرها باعث غیرفعال شدن سیگنال های درد می شود و به طرز عجیبی درد را تسکین می دهد. به طور کلی می توان گفت طب سوزنی برای اعصاب با اثر درمانی سریع می تواند یکی از گزینه های مورد نظر برای درمان بیماری های عصبی باشد.

سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی برای اعصاب بسیار نازک و توپر هستند. این سوزن ها با سایر سوزن های طبی دیگر کاملا متفاوت هستند. به هنگام فرو رفتن در بدن باعث ایجاد برخی احساسات عضلانی مانند درد و گزگز می شود. هنگامی که احساس سنگینی و بی حسی شدید توسط فرد گزارش شود پزشک به این نتیجه می رسد که درمان مؤثر واقع شده است.

طب سوزنی برای اعصاب

طب سوزنی برای اعصاب

اثرات طب سوزنی برای استرس و اضطراب

هنر طب سوزنی قرن ها در آسیا و به خصوص چین برای درمان انواع بیماری ها و همچنین تسکین درد مورد استفاده قرار گرفته است. این روش‌ درمانی با وارد کردن سوزن های بسیار ظریف در نقاط مخصوص بدن باعث تسکین درد می شود. درک علت اصلی استرس و اضطراب بخش مهمی از هر درمان موفق است. تنظیم سبک زندگی یک جزء مهم برای هر برنامه مدیریت استرس است. شواهد علمی نشان می‌دهد که طب سوزنی می تواند استرس و اضطراب را نیز کاهش دهد. استرس باعث می‌شود که سلامت عاطفی و جسمی فرد آسیب ببیند و این آسیب باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می شود. طب سوزنی با کنترل استرس و اضطراب بر قسمت‌هایی از مغز که احساسات را تنظیم می کند، به طور طبیعی باعث کاهش استرس می شود.

با توجه به ویژگی ها و واکنش های متفاوت هر انسان در مقابل این بیماری، دوره درمان هریک با دیگری متفاوت است. متخصص طب سوزنی با توجه به دانش و تجربه ای که دارد دوره درمان متناسب با نیاز شما را پیشنهاد می دهد. در کنار استفاده از این روش درمانی باید مراقب تغذیه خود باشید و از خوردن غذاهای فست فودی خودداری کنید. تحرک داشته باشید و فعالیت های فیزیکی که کامل کننده این درمان است را انجام دهید و از انجام تمرینات تنفسی عمیق نیز غافل نشوید.

طب سوزنی برای استرس

طب سوزنی برای استرس

رویکرد طب سوزنی در درمان استرس

امروزه استرس بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها است و اغلب افراد آن را درزندگی تجربه کرده اند. طب سوزنی چینی بر این باور است که انرژی از طریق مسیرهایی در کل بدن جریان دارد، اما استرس و اضطراب باعث ایجاد انسداد در مسیر این انرژی می شود. نتیجه این انسداد باعث ایجاد اثرات منفی بر روی فشار خون، هضم غذا، توانایی خواب در فرد می شود. نقاطی که در طب سوزنی مورد استفاده قرار می گیرد به جریان روان انرژی کمک می کند و استرس را بطور کلی کاهش می دهد. اندورفین که یک ضد درد طبیعی است توسط مغز ترشح می شود و باعث کاهش استرس در فرد می شود.

طب سوزنی برای استرس یک درمان کاملا آرامش بخش است. هنگامی که بر روی یک میز راحت در محیطی آرام به همراه موسیقی ملایم دراز می کشید، بطور ناخودآگاه ضربان قلب شما کاهش می یابد. همچنین این احساس آرامش باعث شل شدن عضلات شما می‌شود. طبق مطالعات صورت گرفته اغلب افرادی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته اند، از احساس سبکی و خوشحالی بعد از درمان می گویند.

طب سوزنی برای اعصاب چه کاربردهایی دارد؟

طب سوزنی برای اعصاب یک درمان شفا بخش طبیعی است و در سال های اخیر محبوبیت و پذیرش روز افزونی را در سراسر جهان بدست آورده است. این طب سنتی با کاربردهای وسیعی که دارد حداقل عوارض جانبی را دارد و هزینه انجام این روش درمانی نیز پایین است. طب سوزنی نشان داده است که؛

  • برای تسکین درد، انتقال دهنده های عصبی و اندورفین ها را آزاد می کند.

  • سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک را تنظیم می کند.

  • اضطراب را از بین می برد.

  • باعث ایجاد خواب آرام می شود.

  • تنش عضلانی را از بین می برد.

  • باعث بهبود عملکرد هضم و گردش خون می شود.

درمان استرس با طب سوزنی

طب سوزنی برای اعصاب

اثرات طب سوزنی بر روی نوروپاتی محیطی

یکی از نتایج فوق العاده طب سوزنی برای اعصاب اثر آن بر روی نوروپاتی محیطی است. سیستم عصبی محیطی پیام هایی را از مغز و نخاع به بقیه بدن می فرستد. آسیب یا اختلال در این سیستم باعث ایجاد احساسات غیرطبیعی و دردناک می شود. درگیری فیبرهای عصبی بزرگ معمولاً در دست ها و پاها باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف می شود. دیابت طولانی مدت و یا کنترل نشده یکی از علل شایع نوروپاتی محیطی است. از دیگر عوامل می توان به کمبود ویتامینB12، عفونت و شرایط خود ایمنی اشاره کرد. طب سوزنی برای اعصاب با افزایش جریان خون و تحریک سیستم عصبی مرکزی، درد نوروپاتیک را بهبود می بخشد.

همچنین طب سوزنی برای اعصاب به روند بهبود هدایت عصبی کمک می کند. ممکن است فرد بلافاصله بصورت کامل درمان نشود اما با گذشت زمان می توان تأثیر مثبت این طب بر نوروپاتی محیطی و کیفیت زندگی فرد را مشاهده کرد. اگر با دردهای عصبی مداوم دست و پنجه نرم می کنید، طب سوزنی ممکن است یک گزینه درمانی مناسب باشد. طب سوزنی به طور گسترده برای طیف وسیعی از اختلالات عصبی استفاده شده است و تحقیقات علمی از استفاده این روش حمایت می کند. طب سوزنی به تنهایی یا به عنوان یک درمان پیوندی برای تسکین طیف وسیعی از مشکلات سیستم عصبی مانند سردرد تا تشنج استفاده می شود.