پیشینه طب سوزنی

انسان در طول زندگی خود همواره در تلاش برای کنار زدن موانع بوده است. پیشرفت تکنولوژی حاکی از آن است که انسان دغدغه ی رسیدن به زندگی ایده آل و آسوده را داشته است. بیماری یکی از مسائلی است که بشریت از ابتدا با آن درگیر بوده است. به عنوان مثال تسکین دردهای مختلف، انجام جراحی، از بین بردن عفونت ها از جمله مسائل اولیه ای است که انسان با آنها درگیر بوده است. برخی معتقدند در گذشته برای درمان بیماری های مربوط به سر، با مته جمجمه را سوراخ می کردند. اسکلت به جا مانده از جمجمه انسان در برخی مناطق این مطلب را تایید می کند.

یکی از روش های درمان در گذشته و حال طب سوزنی است. قدمت طب سوزنی به چند هزار سال قبل برمی گردد. یکی از شاخه های با اهمیت طب سنتی در چین، طب سوزنی است. در چین باستان به جای سوزن از سنگ هایی که نوک تیز دارند استفاده می کردند.

سوزن های مخصوص طب سوزنی  از چند بخش تشکیل می شود. دم سوزن، دسته ی سوزن، ریشه ی سوزن، تنه ی سوزن و نوک سوزن بخش های مختلف این سوزن است. البته در سوزن های امروزی قسمت دم سوزن وجود ندارد. ریشه ی سوزن بخشی است که دسته و تنه را به یکدیگر متصل می کند. در گذشته از یک سوزن چندین مرتبه استفاده می کردند. بعد از هر بار استفاده آن را با الکل ضدعفونی می کردند. اگر پس از چند بار استفاده، سوزن تیزی خود را از دست می داد، آن را با با سنگ های مختلف تیز می کردند. امروزه با پیشرفت علم و گستردگی جوامع، از سوزن های یکبار مصرف استفاده می شود.

درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان

سوزن مخصوص طب سوزنی

درمان کمردرد با طب سوزنی

جالب است بدانید در گذشته برای درمان با طب سوزنی، از سوزن های طلا و نقره برای افراد درباری استفاده می کردند و سوزن های مسی و برنز مخصوص افراد عادی جامعه بوده است. سوزن ها قطر های مختلفی دارند. با افزایش قطر سوزن درد حاصل از فرو کردن نیز بیشتر می شود.این سوزن ها در نقاطی از بدن وارد می شوند که نقاط تحریکی بدن هستند. این نقطه ی تحریکی منحصرا نقطه ی درد نیست. ممکن است درد شما در نقطه ای باشد ولی پزشک متخصص سوزن را در نقطه ای دیگر فرو کند.

این سوزن به قدری ظریف است که از لابه لای اعصاب حسی رد می شود. این کار تکنیک های خاص خودش را دارد. طب سوزنی اغلب برای بیماری های دردناک مورد استفاده قرار می گیرد. طب سوزنی درد را برطرف نمیکند بلکه بیماری را برطرف می کند. به عنوان مثال می توانیم درمان کمردرد با طب سوزنی را بیان کنیم. کمر درد علل مختلفی دارد. بیرون زدگی دیسک، التهاب مفاصل، لیز خوردن دیسک یا مهره و آسیب عصب و نخاع از جمله علل کمر درد می باشد.

در ادامه توضیح خواهیم داد که در درمان کمردرد با طب سوزنی چه اتفاقی می افتد. طب سوزنی با تقویت عضله، مفصل، غضروف، عصب و تمام عواملی که باعث تقویت مهره و دیسک می شود، درد شما را تسکین می دهد. شما با این روش بدون جراحی صاحب یک دیسک و مهره جدید می شوید. در واقع نوسازی و جوانسازی در مفصل اتفاق می افتد.

درمان کمردرد با طب سوزنی

 تسکین درد با طب سوزنی

وقتی صحبت از درمان کمردرد با طب سوزنی می شود، باید توجه داشت که این درمان شامل گردن نیز می شود. امروزه بسیاری از مردم حتی نوجوانان و جوانان به کمردرد مبتلا می شوند. دانش آموزان و دانشجویان و بسیاری از افراد با مشاغل اداری مجبورند ساعت ها پشت میز بنشینند. برخی از دانش آموزان به علت استفاده از کوله پشتی های نامناسب به کمردرد مبتلا می شوند.

یکی از فواید درمان کمردرد با طب سوزنی، عدم استفاده از مواد بیهوشی است. برخی از مردم علاوه بر کمردرد مشکلات دیگری نیز دارند. به عنوان مثال شخصی را تصور کنید که هم از درد کمر رنج می برد و هم مبتلا به بیماری قلبی است. بیهوش کردن چنین شخصی خطرناک است. امکان ایست قلبی در حین عمل جراحی وجود دارد. چنین شخصی با استفاده از طب سوزنی، علاوه بر تسکین درد کمر خود، دیگر لازم نیست نگران اتفاقات حین جراحی باشد.

علاوه بر درمان کمردرد با طب سوزنی، بیماری های دیگری هستند که با این روش برطرف می شوند. به عنوان مثال طب سوزنی در درمان بیماری های عصبی موثر است. فرض کنید عصب دست شما به علت نوشتن زیاد، درگیر شده است و شما نمی توانید دست خود را بالا بیاورید. طب سوزنی باعث ترمیم آن عصب می شود. افرادی که فلج شده اند اما عصب آنها قطع نشده است؛ می توانند با طب سوزنی عصب خود را ترمیم کرده و از روی ویلچر بلند شوند. طب سوزنی برای درمان میگرن و سینوزیت نیز مفید است.

کمردرد

کاربرد های طب سوزنی

دیسک کمر و روش های درمان آن

پس از بیان درمان کمردرد با طب سوزنی توضیحاتی راجع به دیسک کمر خواهیم داد. بین مهره های کمر بالشتک هایی از جنس غضروف قرار دارد که به آنها دیسک گفته می شود. اصلی ترین وظیفه ی دیسک ها ضربه گیر بودن آنهاست. غضروف ها باعث می شوند فشار ناشی از کارهای مختلف به استخوان آسیب نرساند. این ساختار ژله ای شکل از آب و پروتئین ساخته شده است.

بنابراین می توان گفت همه ی افراد دیسک دارند، اما منظور از دیسک کمر بیرون زدگی این دیسک های ارزشمند است. این مشکل بین زنان و مردان شایع است و متاسفانه سن ابتلا به دیسک کمر در حال کاهش است. درد موضعی در ناحیه کمر ممکن است یکی از نشانه های دیسک کمر باشد؛ اما بسیاری از افراد مبتلا به بیرون زدگی دیسک کمر این علامت را ندارند. درد انتشاری در پاها، احساس ناتوانی در پاها، بی حسی و ضعف عضلانی از دیگر علائم این بیماری به شمار می رود.

از جمله عوامل دیسک کمر می توان به فشار ناشی از بلند کردن جسم سنگین یا زمین خوردن شدید اشاره کرد. همچنین اعمال فشار های کم اما مکرر می تواند ایجاد فتق کمر کند. مثلا شخصی به مدت چندین سال، به طور تدریجی پشت میز می نشیند و دیسک کمر خود را تحریک می کند. در نتیجه دیسک کمر یا ناگهانی در اثر فشار یا ضربه ی دفعی ایجاد می شود و یا تدریجی. پیشنهاد می شود با درست نشستن و مراقبت از ستون فقرات، از این مشکل پیشگیری کنید.

 

 

درمان دیسک کمرکمر درد ناشی از بیرون زدگی دیسک

روش های درمان بیرون زدگی دیسک

استراحت و انجام ورزش ها و تمرینات مختلف از اصول اولیه درمان و کنترل بیرون زدگی دیسک کمر است. با پیشرفت هایی که بشر در حوزه پزشکی داشته است؛ شرایط درمان کمردرد بدون جراح را فراهم کرده است. اوزون تراپی، طب سوزنی، تخت دکامپرشن، فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ، تزریق اپیدورال و کمربند های طبی از جمله روش های بدون جراحی دیسک کمر محسوب می شوند.

دقت داشته باشید که نود درصد درمان های بدون جراحی دیسک کمر، درمان های توانبخشی است. امروزه طب سوزنی در دنیای مدرن و طب سوزنی الکترونیکی یکی از موثرترین و بهترین درمان ها، در درمان دیسک کمر است. جالب است بدانید در بسیاری از مناطق جهان از جمله چین و آمریکا، طب سوزنی الکترونیکی انتخاب اول مردم برای درمان دیسک کمر است.

خطرناک ترین نوع دیسک کمر، بیرون زدگی دیسک در قسمت بالای کمر است که نزدیک نخاع است. در صورت عدم درمان باعث آسیب به سیستم دفعی، ادراری و جنسی می شود. اگر قصد درمان بیرون زدگی دیسک با روش های بدون جراحی را دارید؛ بهتر است در خانه تمام نکات پزشک خود را رعایت کنید تا این شیوه درمان ثمربخش باشد. مهم ترین عامل تحریک دیسک خم شدن و چرخش کمر است.

درمان دیسک کمر با طب سوزنی

روش درمان دیسک کمر

موثرترین روش درمان دیسک کمر

سخن پایانی

طب سوزنی یکی از روش های درمانی با قدمتی طولانی است. این شیوه ی درمان عوارض کم و البته موقتی دارد. به شما پیشنهاد می شود برای درمان کمردرد با طب سوزنی به بهترین دکتر طب سوزنی مراجعه کنید و از درمان کمردرد با طب سوزنی لذت ببرید. شما با یک جستجوی ساده می توانید با بهترین دکتر طب سوزنی در شهر خود آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه به سراغ درمان بیماری خود از طریق جراحی بروید راه های دیگر را امتحان کنید. معمولا پس از انجام عمل جراحی باید تا چند وقت استراحت کنید. در این زمان شما به یک پرستار نیاز دارید تا کارهایتان را انجام دهد. در درمان بیماری بدون جراحی شما می توانید ضمن استراحت، کارهایتان را خودتان انجام دهید.

هرچند ممکن است درمان بیماری با روش های غیر جراحی دیر بازده باشد؛ اما توجه به نتیجه ی کار، این مسیر را هموار می کند. قطعا بسیاری از ما راجع به ناموفق بودن برخی عمل های جراحی شنیده ایم. پس همیشه عمل جراحی بهترین نتیجه را به شما نمی دهد. شما می توانید با درمان کمردرد با طب سوزنی خود را از جراحی بی نیاز کنید.

درمان کمردرد با طب سوزنی

درمان کمر درد