درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان

به درد هایی که در قسمت پایین کمر ایجاد و احساس میشوند کمردرد می گویند. کمردردها از نظر مدت زمان احساس شدن به چند صورت ایجاد می شوند که تقریبا تمام کمردرد ها با طب سوزنی قابل بهبود و درمان شدن هستند. درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان قدمتی چند ده ساله دارد از این رو بیمارانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور (توریسم درمانی) به این شهر تاریخی برای درمان کمردرد مراجعه می کنند. طب سوزنی سیستم خود باز سازی بدن را  تحریک می کند و از این طریق با استفاده از قابلیت فوق العاده بدن در ترمیم بافت های آسیب دیده به درمان فرد بیمار می پردازد.

طب سوزنی برای درمان برخی از کمردردهایی که تا کنون نیاز به عمل جراحی داشتند، با کمک ترکیب طب سوزنی و تحریک های الکتریکی جریان خون را در نقطه درمانی افزایش می دهد و از این رو نیاز فرد به عمل جراحی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

یکی از مزایای طب سوزنی برای درمان کمردرد این است که پایین ترین میزان عوارض را برای بیمار دارد. حدوداً بیشتر گروه های سنی جامعه هدف طب سوزنی هستند زیرا این طب یکی از کم خطر ترین راه های درمان بشمار می رود.

متخصص طب سوزنی در اصفهان

انواع کمردرد و روش های درمان کمردرد

کمردردها به سه گروه کلی تقسیم می شوند.

  •  کمردردهای مکانیکی

این نوع کمر درد یکی از شایع ترین انواع کمر درد ها است که علل مختلفی برای به وجود آمدن آن وجود دارد ولی اغلب به علت ضربه یا آسیب به وجود می آید، از این علل می توان به کشیدگی عضلانی، آسیب به دیسک،تنگی کانال نخاعی، فشردگی سیاتیک و غیره اشاره کرد.

این نوع درد در کمر می تواند در هر نقطه ای احساس شود و ورزش و فعالیت های سنگین می تواند باعث تشدید آن شود و استراحت موجب کاهش آن می شود البته میتوان با مراجعه به پزشک متخصص و انجام مرتب جلسات فیزیوتراپی یا طب سوزنی به طور کامل آن را درمان کرد یا تا حد زیادی آن را مرتفع کرد.

  • کمردردهای التهابی

زمانی که علت ایجاد کمر درد التهاب است، آن را کمر درد التهابی می نامند، این  نوع کمر درد می تواند در اثر بیماری های خود ایمنی ایجاد شود و یا به سبب افزایش سن پدید آید، که روش درمان قطعی ندارد ولی با روش هایی همچون ورزش و یا فیزیوتراپی  و مصرف دارو های ضد التهاب زیر نظر پزشک به طور مرتب می توان از درد آن کم کرد.

  • کمردرد های ترکیبی (مکانیکی + التهابی)

علل و عوامل ایجاد کمردرد

برای درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان باید علل و ریشه ایجاد کمردرد مشخص گردد. کمردرد ها بر اساس نوع و عوامل ایجاد آنها به چند گروه تقسیم می شوند. بیرون زدگی دیسک (فتق)، تنگی کانال نخاعی، سیاتیک، عفونت طناب نخاعی، روماتیسم ستون فقرات، فیبرومیالژیا، کشیدگی و رگ به رگ شدن، انحراف جانبی ستون فقرات، قوز پشتی، گودی کمر، آرتروز ستون فقرات،لغزش مهره، پوکی استخوان،چاقی، بارداری

درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان

 

علت اینکه افراد دیسک کمر می گیرند چیست؟

با از دست رفتن آب دیسک های بین مهره ای بر اثر فشار عملکرد طبیعی آنها دچار اختلال می شود. این امر باعث سیاه شدن دیسک های مذکور شده و نرم تر از حالت معمولشان میشوند و خاصیت ضربه گیری آنها ضعیف شده و با کمترین فشار و یا ضربه ای پاره می شوند. در زمانی که دیسک پاره می شود شروع ب بیرون زدن می کند که به بیماری دیسک معروف است. بیماری دیسک کمر عموماً بین مهره های چهارم و پنجم رخ می دهد.

 

قرار گیری سوزن های طب سوزنی جهت درمان درد سیاتیک ( کمردرد )

درد سیاتیک چگونه ایجاد می شود؟

زمانی که بیمار دچار پارگی دیسک می شود درد مبهمی در کمر خود احساس می کند و این درد با بیرون زدگی دیسک کاملاً متفاوت است. باید توجه شود که این نوع درد با هیچ مسکنی آرام نمی شود. اگر بیرون زدگی دیسک اتفاق افتد به طرف راست یا چپ بدن فشار وارد می کند. به گونه ای که روی اعصاب فشار وارد می کند و آنها را تحریک می کند. از این رو یک چنین درد هایی به دردهای سیاتیکی معروف هستند.

سیاتیک:

یکی از درد های شایعی که در ناحیه کمر مشاهده می شود درد سیاتیک می باشد. از این رو یکی از درمانهای موثری که برای کمردرد هایی که منشاء سیاتیک دارند طب سوزنی است.

متخصص طب سوزنی در اصفهان

 

از فواید طب سوزنی برای سیاتیک می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- دکتر طب سوزنی در اصفهان قادر است با کمک طب سوزنی فشار وارده به ریشه های عصبی سیاتیک و نخاع کمر را بدون ایجاد التهاب کاهش دهد و درمان کند.

۲ – طب سوزنی برخلاف مسکن های قوی که عوارض خطرناک زیادی دارند هیچ عارضه ای ندارد و مسکن ضد درد بسیار قوی ای برای کمردرد های سیاتیکی دارد.

۳ – عملکرد پزشک طب سوزنی برای درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان، به این گونه است که با کمک سوزنهای مخصوصی باعث افزایش گردش خون در عضلات مسیر سیاتیک می شود و از این راه به تقویت آنها کمک می کند و در نتیجه شرایط حرکتی بیمار بهبود پیدا خواهد کرد.

۴ – طب سوزنی با قابلیت ضد گرفتگی که دارد، می تواند با ایجاد حالت ریلکسی در عضلات کمر، گرفتگی و درد ناشی از آن را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

۵ – بازیابی کارکرد نخاع و عصب سیاتیک یکی دیگر از مزایای درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان به کمک تحریک عصبی بشمار می آید.

۶ – طب سوزنی همانند آرامبخش بسیار قوی عمل می کند یعنی می تواند دردهای سیاتیکی ای که به دلیل مشکلات عصبی و همچنین اضطراب شدت گرفته اند را کاهش دهد.

این مزایا باعث شده اند که بیماران بسیار زیادی برای بهبود درد سیاتیک و درمان کمردرد خود به طب سوزنی روی بیاورند و این طب سنتی شرقی را جایگزین مناسبی برای طب نوین غربی بدانند. درمان سیاتیک و درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان با مراجعه از 3 جلسه تا 20 جلسه قابل درمان است. مدت زمان درمان از یک ماه الی سه ماه متغیر خواهد بود.

از این رو بیمار در زمان مراجعه برای درمان سیاتیک خود با طب سوزنی در ابتدا مورد بررسی اولیه و دقیق قرار می گیرد. این بررسی اولیه با دریافت شرح حال بیماری فرد و مشاهده تصاویر رادیولوژی وی شروع می شود و بعد از آن با معاینه دقیق بیمار، نوع طب سوزنی و تعداد جلسات لازم مشخص خواهد شد. سپس برنامه ریزی برای درمان فرد آغاز می شود.

درمان کمردرد به روش جدید

 

دیسک کمر

دردی که در زیر کمر، سمت چپ و یا راست احساس می شود، می تواند از نشانه های پارگی در دیسک کمر درمان سمت از بدن باشد. امروزه از روشهای درمانی متفاوتی برای درمان دیسک کمر استفاده می شود. این درمانها عبارت اند از آب درمانی، طب سوزنی، ماساژ درمانی و کایروپراکتیک.

در میان روشهای درمانی اعلام شده بیماران برای رفع کمردرد با طب سوزنی اقبال و تمایل بیشتری از خود نشان داده اند. تحقیقاتی که بر روی تعداد زیادی از بیماران صورت گرفته حاکی از آن است که تنها 5 درصد بیمارانی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته اند کارشان به عمل جراحی کشیده است. این خود سندی محکم برای قرار گرفتن طب سوزنی در راس هرم طب های جایگزین طب نوین است.

طب سوزنی برای کاهش درد های ناشی از دیسک کمر به سه روش زیر عمل می کند.

1 کاهش درد با روش تحریک عصبی:

در این روش اعصابی که در عضلات و بافتها قرار دارند تحریک می شوند و این تحریک باعث ترشح هورمون های کاهنده درد می شود.

2 کاهش التهاب:

در این روش سوزنها باعث ترشح هورمون های کاهنده التهاب می شوند و با تاثیری بی نظیر و یا حتی بیشتر از داروهایی مثل ایندومتاسین عمل می کند.

3 افزایش گردش خون :

متخصص طب سوزنی برای درمان کمردرد با طب سوزنی در اصفهان با کمک بالا بردن میزان گردش خون در عضلات، باعث رفع حالت اسپاسم در عضلات می شود و از این رو حرکت مفاصل بهبود پیدا می کند. تاثیر دیگری که این گردش خون دارد این است که تورم و کبودی ها را کاهش می دهد.

برای درمان دیسک کمر از طریق طب سوزنی پزشک متخصص طب سوزنی با معاینه و لمس کمر، حساس ترین نقاط را برای وارد کردن سوزن انتخاب می کند. ممکن است پزشک متخصص، سوزنهای مخصوص را علاوه بر کمر در انتهای دستها و پاها وارد کند. که این مسئله در افزایش سرعت درمان کمر دردهای حاد بسیار موثر است.

از اصلی ترین  نقاط طب سوزنی در درمان دیسک کمر می توان به پشت زانو، روی پا، اطراف معده، نزدیک لگن، پایین کمر، روی دست و در برخی موارد نقاطی از سر، گردن و شانه ها اشاره کرد.

طول درمان دیسک کمر به کمک طب سوزنی به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد که از این موارد می توان به سن بیمار، میزان مزمن بودن بیماری، جنسیت بیمار و غیره اشاره کرد. ولی به صورت کلی حدوداً 10 جلسه هر 15 روز یک بار باید انجام  شود. در برخی موارد بعد از گذشت 3 الی 4 روز از شروع درمان کمر درد بیمار تشدید می شود. که جای هیچ گونه نگرانی ای ندارد زیرا با ادامه دادن و تکمیل درمان کمردرد بشدت کاهش پیدا می کنند.

درمان کمردرد با روش های قدیمی