درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی

احساس درد در گردن

گردن بعد از کمر یکی از نواحی بسیار حساس در بدن انسان محسوب می ‌شود. گردن شامل ۷ مهره می ‌باشد که مستعد ساییدگی، آرتروز و حتی کاهش فاصله و فتق دیسک خواهد شد. البته ناگفته نماند که گردن به دلیل داشتن ریشه ‌های عصبی و نخاع بسیار حساس‌تر از مهره‌های کمری می‌ باشد. در صورت بروز آسیب جدی در این ناحیه موجب می‌ شود که کاملاً دست‌ها و پاها فلج شوند. اما در این بین می‌توان با درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی به درمان آن پرداخت.

درمان آرتروز گردن با طب سوزنی

آرتروز گردن و گردن درد.

 دلایل بروز آرتروز گردن

ناحیه گردن با توجه به دلایل متداولی دچار درد می شود. وجود درد های گوناگونی از جمله: فتق دیسک، آرتروز گردن و سندروم‌ های عضلانی را می توان از شایع ترین آن ها دانست. اگر احساس درد در این نقاط حس شود به تدریج به دست ‌ها و در مراحل بعد به پاها انتقال داده می شود. بنابراین در صورت لزوم در مراحل ابتدایی بایستی به پزشک مراجعه کرد تا بتوان تشخیص قطعی در همان مراحل اولیه انجام شود. زیرا درمان در این مراحل کاملاً موثر خواهد بود.

درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی

گاهی افراد برای تسکین و درمان آرتروز گردن و گردن درد به طب سوزنی روی می ‌آورند. از این رو درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی برای این افراد، به جلسات  طولانی مدت درمان ختم خواهد شد. اما با این حال با طب سوزنی می‌ توان درمان آرتروز گردن و گردن درد را شاهد بود.

در طب سوزنی از سوزن ‌های بسیار نازک و یکبار مصرف که کاملاً استریل شده، استفاده می ‌شود. این سوزن ها در ناحیه‌ای از نقاط خاصی از بدن فرو برده می ‌شوند تا بتوانند باعث تسکین درد شوند.

  • در طب سوزنی، سوزن ‌ها در نقاط ماشه‌ای که نقاط بسیار حساس بدن هستند فرو داده می ‌شوند.

درمان گردن درد با طب سوزنی

درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی

البته در مواردی هم پیش آمده که شخص با بروز گردن درد متوجه این درد نخواهد شد؛ زیرا احساس درد را در نواحی چون شانه، اندام فوقانی و یا در ستون مهره سینه احساس خواهد کرد.

پیشگیری از درد در گردن

اگر شما احساس درد در گردن داشته باشید؛ می ‌توانید پیشانی خود را کمی با کف دست فشار دهید. وقتی که دچار گردن درد می‌ شوید در واقع بیشتر به زمان استرس و ناراحتی افراد برمی‌گردد که موجب می ‌شود در گردن احساس درد و سفتی را داشته باشید. می ‌توان با تقویت کردن گردن و انجام دادن یک سری ورزش ‌های ساده این درد ها را کاهش داد.

سعی کنید بالا تنه خود را تقویت کنید. یکی از روش‌ هایی که خیلی در این مورد تاثیرگذار می ‌باشد این است که کف دست خود را روی لبه صندلی بگذارید و با فشار دادن دست ‌ها سعی کنید از روی صندلی نواحی ران و باسن را بلند کنید و آن را کمی بالا نگه دارید.

اگر  درد گردن با مواردی که در بالا ذکر شد رفع نشد؛ بهتر است برای درمان آرتروز از این روش استفاده کنید. طب سوزنی یک تکنیک چینی است که با استفاده از سوزن‌ های باریک و نازک باعث می‌شود که انرژی را مسدود کند و درد را کاملاً از بین ببرد. البته کسانی که از طب سوزنی برای درمان آرتروز گردن استفاده می ‌کنند؛ مسلماً از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد. یکی از این مزایا آزادسازی اندورفین ‌ها است؛ به طوری که احساس خوبی را حس خواهید کرد که موجب سرکوب شدن درد در این ناحیه می ‌شود. البته قابل ذکر است که این موارد در طب سوزنی باید توسط پزشک آموزش دیده و با تجربه انجام شود.

گردن درد و آرتروز گردن

درمان آرتروز گردن و گردن درد

 

دلایل وجود گردن درد

همانطور که از قبل اشاره کردیم دلایل بسیاری برای ایجاد درد و سفتی در گردن و شانه اتفاق می ‌افتد که می ‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • حالت اشتباه در زمان خوابیدن

  • حالت نادرست در زمان نشستن

  • فشار بیش از حد

  • فشار عضلانی.

اما با این حساب دلایل دیگری هم باعث ایجاد درد خواهند شد که به دلیل شیوه زندگی امروز ما رخ خواهند داد.

  • ساعات طولانی نشستن
  • فقدان ورزش
  • اضافه وزن
  • عادات بد غذایی
  • وضعیت نشستن نادرست.

از جمله موارد حاد که باعث ایجاد گردن درد می‌ شوند شامل:

  • مننژیت
  • آرتریت
  • سوزش مفاصل و استخوان‌ها
  • پوکی استخوان
  • پرولاپس دیسک.

در درمان آرتروز گردن و گردن درد با طب سوزنی شاهد ترکیبی از تحریک الکتریکی طب سوزنی و ماساژ پزشکی چینی و همینطور بادکش کردن خواهید بود. البته درمان گردن درد به سیستم بدنی هر بیمار بستگی خواهد داشت. از این رو به علت و کیفیت درد و محل آن در وضعیت سلامتی بیمار کاملاً تاثیر مستقیمی دارد.

گردش خون در کانال ‌هایی که طب سوزنی انجام شده افزایش پیدا می ‌کند که همین مورد باعث  کاهش درد چشمگیری خواهد شد. از طرفی هم افزایش سرعت بهبودی را به دنبال خواهد داشت.