مقدمه در رابطه با فواید طب سوزنی

می‌ توان گفت در دنیای امروز بسیاری از افراد سوزن درمانی یا همان طب سوزنی را یک معجزه بسیار عالی می‌ دانند. این معجزه توانسته است کیفیت زندگی آن ها را بهبود ببخشد.‌ طب سوزنی یک روش سنتی چینی می باشد که دارای قدمت ۲۵۰۰ ساله است و می‌ تواند مشکلات زیادی مانند افسردگی، گرفتگی عضلات، سردرد های صبحگاهی و … را درمان کند.

می توان گفت سوزن درمانی و یا همان طب سوزنی یک روش کم تهاجمی است که می تواند مناطق مختلفی که دارای عصب های زیادی هستند را تحریک کند. تحریک مناطق سرشار از عصب سبب می‌ شود تا تاثیر مستقیمی بر روی اندام ها، غده ها و عملکرد های مختلف بدن گذاشته شود. با استفاده از این روش می‌ توان به راحتی بر روی بافت های بدن به وسیله یک سوزن فلزی  جامد و نازک نفوذ پیدا کرد و از این طریق حرکات بسیار خاصی را به وجود آورد.

فواید طب سوزنی

بررسی فواید طب سوزنی

 بدن در مقابل فرو رفتن سوزن های نازک پاسخی مانند تقویت گردش خون، تحریک سیستم ایمنی، ترمیم خون و تعدیل بدن را می دهد. پزشکان طب سنتی بر این عقیده هستند که بدن هر انسانی دارای چندین هزار نقطه خاص می باشد. این نقاط خاص توسط مسیرهای مشخصی به یکدیگر متصل می شوند. هر کدام از این مسیرها یک جریان انرژی درون بدن انسان ها به وجود می آورند که این جریان انرژی مسئول سلامت کل بدن هر انسان هستند. اگر در این جریان انرژی اختلالی به وجود بیاید بیماری در بدن انسان ها خود را نشان می دهد. پس طب سوزنی می‌ تواند یک جریان انرژی بسیار عالی در بین همه مسیرها برقرار کرده و حال فرد بیمار را تا حدود بسیار زیادی بهبود بخشد. حال با ما همراه باشید تا در رابطه با فواید طب سوزنی اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

فواید طب سوزنی چیست؟

افراد زیادی برای به دست آوردن فواید طب سوزنی به سمت این روش سوق پیدا می کنند.طب سوزنی جزو روش های سنتی و قدیمی می باشد که امروزه نتایج آن ثابت شده است. به دلیل فواید بسیار مختلفی که دارد افراد شرقی و بیماران غربی نیز تمایل بسیار زیادی برای استفاده از این روش دارند. می توان گفت این روش بین پزشکان نیز بسیار رایج شده است. مهمترین فواید طب سوزنی غیر تهاجمی بودن آن می باشد. در این روش هیچ برش و بخیه ای وجود ندارد و افراد می‌ توانند به راحتی آن را انجام دهند.

همچنین در مقایسه با روش‌ های درمانی دیگر از هزینه های کمتری برخوردار می باشد. این هزینه‌ های کمتر سبب شده است که افراد زیادی بتوانند از این روش استفاده کرده و از فواید عالی آن نیز بهره‌ مند شوند.

این روش بدون درد و خونریزی یا کبودی می باشد. به همین دلیل افراد می‌ توانند بعد از انجام آن به راحتی به روال عادی زندگی برگشته و کارهای روزمره خود را انجام دهند. در نظر داشته باشید بر اساس آمارها و تحقیقات صورت گرفته شده این روش هیچ گونه عوارض جانبی خاصی ندارد. افراد بدون نگرانی می توانند آن را انجام دهند و از نتایج معجزه گر آن بهره‌ مند شوند. طب سوزنی می‌ تواند بیمارانی که تمایل زیادی به مصرف سیگار دارند را تا حدود بسیار زیادی درمان کند.

اگر شما نیز از مشکل مصرف دخانیات مانند سیگار رنج می‌ برید می‌ توانید این روش را امتحان کرده و از نتایج عالی آن بهره مند شوید. همچنین طب سوزنی می تواند استرس و اختلال خواب را نیز درمان کند. بسیاری از افراد به دلیل استرس دچار اختلالات خواب می شوند و خواب آرامی ندارند. طب سوزنی توانسته است نتایج اثبات شده بسیار عالی در این زمینه رقم بزند.

پزشک متخصص طب سوزنی

معرفی یک پزشک متخصص در زمینه طب سوزنی

بررسی فواید دیگر طب سوزنی

در مطالب بالاتر به بررسی فواید طب سوزنی پرداختیم. حال می‌ خواهیم فواید دیگر این روش را عنوان کنیم. یکی از فواید طب سوزنی درمان آلرژی و حساسیت فصلی می باشد. درمان اضطراب و افسردگی، فشار خون، سر درد های ناحیه گردن، درد کمر و زانو، آرتروز، درد های قاعدگی، بی خوابی، آکنه، دیابت، اعتیاد به الکل و سیگار جزو فواید دیگر این روش می باشند. همچنین با استفاده از طب سوزنی می توان تا حدودی به افزایش قد افراد نیز کمک کرد. بسیاری از افراد از سردرد ها و درد های مزمن در ناحیه گردن و پیشانی خود گلایه دارند. طب سوزنی می تواند به راحتی این درد ها را درمان کرده و مشکلات افراد را برطرف کند. با استفاده از این روش می توانید از فواید طب سوزنی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

بررسی تعداد جلسات طب سوزنی

بعد از پرداختن به فواید طب سوزنی بهتر است در رابطه با تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام این روش صحبت کنیم‌. در نظر داشته باشید که در جلسه اول تا حدود ۶۰ درصد مشکلات شما درمان می‌ شود اما شما برای درمان قطعی مشکلات خود باید تعداد جلسات بیشتری را شرکت کنید تا بتوانید مشکلات خود را کامل برطرف نمایید. به طور کلی ۶ تا ۸ جلسه نیم ساعته برای طب سوزنی کافی می‌ باشد تا درد های شما از بین بروند. البته این موضوع نیز بستگی به تشخیص پزشک مربوطه دارد که با توجه به درد شما چه تعداد جلساتی نیاز می باشد.

تعداد جلسات طب سوزنی

تعداد جلسات طب سوزنی و تاثیرات آن بر بدن

معرفی یک پزشک متخصص در این زمینه

در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با فواید طب سوزنی صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که انتخاب پزشک در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. افرادی که ساکن شهر اصفهان هستند در این زمینه هیچ گونه نگرانی ندارند زیرا می‌ توانند از متخصص طب سوزنی اصفهان بهترین بهره را ببرند. دکتر طب سوزنی اصفهان می‌ تواند با استفاده از روش‌ های موجود مشکلات افراد را در سریعترین زمان ممکن و بدون کوچکترین عارضه ای برطرف کند. این ویژگی سبب شده است که افراد زیادی از نقاط دیگر ایران نیز به شهر اصفهان سفر کرده تا بتوانند از دکتر طب سوزنی این شهر حداکثر استفاده را ببرند و مشکلات خود را با بهترین روش درمان کنند.